1.6.17

21. "Oswoić narkomana"



Heroina jest jednym z najsilniej uzależniających narkotyków. Zaczyna działać już po kilkunastu sekundach od podania i utrzymuje swe działanie przez kilka godzin. Już  pierwsza dawka może silnie uzależnić i najczęściej tak się dzieje. Właśnie dlatego jest szczególnie niebezpieczna. Szybko i silnie uzależnia. Przez to wyjście z uzależnienia jest niezwykłe trudne. Mało komu się to udaje. W większości przypadków heroiniści umierają z przedawkowania. Bo jak wspomniałem w poprzednim poście z biegiem czasu tolerancja rośnie i osoba uzależniona potrzebuje co raz większej dawki narkotyku. Przedawkowanie heroiny prowadzi do poważnych zaburzeń pracy serca i oddychania.

Robert Rutkowski - były heroinista. Jako jeden z nielicznych pokonał uzależnienie od heroiny. Obecnie psychoterapeuta. Pomaga w walce z uzależnieniami. Nie tylko uzależnianiami od narkotyków. Bo każde uzależnienie jest tak naprawdę podobne jeśli chodzi o przyczyny,mechanizmy działania. Przez swoją przeszłość i doświadczenia życiowe Robert Rutkowski jest wyjątkowym terapeutą, gdyż jest zarówno teoretykiem jak i praktykiem w dziedzinie uzależnień. To dość rzadko spotykane połączenie. Ale jakże wartościowe. Nie można mu zarzucić,że zna problem tylko z literatury,że nie wie jak to jest. 

Rok temu powstała książka "Oswoić narkomana", którą Robert Rutkowski stworzył z Ireną Stanisławską. Napisana w formie wywiadu. W 14 rozdziałach tej poznajemy przyczyny i początki jego uzależnienia, konsekwencje heroinizmu,wzloty i upadki w walce o wolność,wątpliwości. Pokazuje nam jak łatwo wpaść w uzależnienie i jak trudno się od niego uwolnić. Że powrót do "normalności" jest powrotem trudnym i długim,ale możliwym. Jednak samo zaprzestanie przyjmowanie narkotyku nie jest jednoznaczne z końcem uzależnienia. To dopiero początek tej trudnej walki. Walki z pokusami i walki o normalne życie. Walki o zmianę środowiska i zmianę swoich dotychczasowych nawyków.

To książka nie tylko dla osób uzależnionych od narkotyków,nie tylko dla osób od czegokolwiek uzależnionych. To książka dla każdego z nas. Ona pokazuje jak działa uzależnienie na przykładzie konkretnego człowieka,którego historia jest świetnie i zrozumiale przedstawiona. Ale każdy z nas może znaleźć w niej coś dla siebie i o sobie.   

Jeśli masz wątpliwości czy "Oswoić narkomana" jest warte przeczytania zachęcam Cię do bliższego poznania osoby Roberta Rutkowskiego. Świetną okazją do tego jest obejrzenie wywiadu z nim. Mądre pytania, konkretne odpowiedzi.

część pierwsza - KLIK!

część druga - KLIK!

UWAGA!

Drogi czytelniku, jeśli podoba Ci się treść bloga i uznasz,że warto wesprzeć go w rozwoju to zachęcam Cię do zaobserwowania i/lub polubienia profilu na facebook'u. O tam ---> po prawej stronie ;)



9 komentarzy:

  1. Uważam, że narkoman przede wszystkim musi zdać sobie sprawę z tego, iż jest uzależniony, a po drugie - potrzebna jest jego chęć leczenia się. O heroinie nigdy nie czytałam więc książka z pewnością uzupełniłaby moją wiedzę na ten temat. Szkoda, że nie znałam tej pozycji podczas pisania pracy licencjackiej na temat przestępczości narkotykowej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak tylko zobaczyłam, że mowa o tym facecie to od razu mi się przypomniał ten genialny wywiad z nim na Youtube. Tak myślałam, że w linkach zamieściłeś właśnie to :) Zajebiście mądry człowiek. Mimo, że temat narkotyków jest mi kompletnie obcy to z wielkim zaangażowaniem słuchałam jego słów.

    PS. Polecam książkę Christiane F. "Życie mimo wszystko", również poruszany jest tam temat narkotyków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat narkotyków to temat trudny i bardzo złożony. Rutkowskiego nie znam, ale jeśli interesuje Cię sam problem, od siebie polecam Tomasza Piątka i jego książkę "Heroina"

    OdpowiedzUsuń
  4. I właśnie przez takie osoby powinny być pisane książki na temat wszelkich uzależnień. To nie powinien być ktoś patrzący na to wszystko z boku, znający jedynie teorię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka na pewno jest warta przeczytania - nie mam co do tego wątpliwości. Choćby dlatego, by dowiedzieć się, czym tak naprawdę są uzależnienia i przez to bardziej uważać na siebie oraz bliskich.
    Jeśli gdzieś spotkam, sięgnę po nią.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cóż, ja chyba jestem jakaś dziwna, bo My dzieci z dworca Zoo to była moja ulubiona książka w ppodstawówce :D Myslę, że ta również przypadnie mi do gustu, chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam te wywiady z nim u Łukasza, bardzo mądry człowiek :) Widać, na jego przykładzie, że można naprawić swoje życie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawie się zapowiada, słyszałam o tej książce wiele dobrego. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wchodząc w posta, byłam ciekawa czy podasz linka do wywiadu z Jakóbiakiem, bo to niewątpliwie jeden z najlepszych wywiadów nie tylko w kawalerce, ale i na całym Youtubie ;)Znakomita postać, warto ją promować.
    Mała sugestia: ustaw sobie, by linki otwierały się w nowym oknie:)

    OdpowiedzUsuń